donderdag 3 januari 2013

Economie

Ook dit jaar 2013 zal in het teken staan van de haperende economie.  'Tjsa,  het is crisis' blijft de Mantra van deze tijd. In mijn simpele analyse is het mis gegaan omdat en sinds we Geld niet meer als Middel maar als Doel zijn gaan zien. Geld is toch vooral bedacht om de Ruilhandel wat simpeler te maken. Kortom, net als in het geloof, de filosofie en het onderwijs, in 2013 weer terug  naar  de basis:

 Een man vraagt aan de receptionist van een hotel of hij een kamer vrij heeft voor één nacht.
"Jawel", antwoordt de baliemedewerker, "ik heb een zolderkamer vrij en die kost honderd euro."
De man betaalt maar gaat de hotelkamer toch eerst even bezichtigen voordat hij met zijn koffers naar boven gaat. De hoteleigenaar loopt vervolgens naar de bakker en geeft hem de 100 euro die hij nog aan hem nog verschuldigd was. De bakker neemt de 100 euro aan en loopt vervolgens naar de slager waar hij voor 100 euro een rekening heeft openstaan. De slager is blij met de 100 euro en vertrekt snel op zijn fiets om honderd euro af te lossen aan het meisje van plezier. Het meisje van plezier gaat naar het hotel, omdat ze daar nog een kamer moet betalen die ze heeft gebruikt. Terwijl de hoteleigenaar de 100 euro aanneemt van het meisje komt de hotelgast naar beneden en zegt: "Ik heb mij bedacht, ik neem de kamer toch niet." De hoteleigenaar betaalt zijn vertrekkende gast vervolgens zijn 100 euro terug.
bron: www.trouw.nl

Geen opmerkingen: