vrijdag 5 december 2014

Djemaa el Fna

Vier keer heb ik het prachtige Marokko bezocht. De eerste keer was dat met dochter Johanneke, als cadeau voor haar afstuderen. De cultuurshock van het 's avonds landen in Marrakesj en dan meteen het beroemde Djemaa el Fna plein bezoeken en daar in een wonderlijke Oosters-Afrikaanse cultuur binnen te stappen, was geweldig. Later was ik met Willy in Marrakesj tijdens de Atlas trektocht  met Runners Club Woerden. En ik heb hier in 2011 de halve marathon gelopen, samen met Tim. Daar waren onze dochter Willemijn en zoon Jan Willem bij als supporter. Dat was toch wel mijn meest sportieve levensprestatie - tot nu toe....
Vorig jaar bezocht ik Marokko met een PKN reisgroep. Het 'Plein' is mij dus goed bekend en zal ook vanavond een plek hebben in het reisprogramma 'Erica op reis'. Het is een van mijn favoriete TV programma's, met name door het Echte enthousiasme van Erica Terpstra over de landen die ze bezoekt en vooral de mensen die ze ontmoet. Die ervaringen hebben wij in Marokko ook gehad. Kijken dus!
op een  uurtje rijden van Marrakesj bevind je je al in de Toubkal
Yacine ( reisgids en mailvriend) bewondert hier mijn net behaalde medaille
 met Johanneke destijds kameel gereden in Essaouira (2004),
het leukste stadje van Marokko


1 opmerking:

Anoniem zei

Wij hebben daar ook genoten en kijken vanavond, na 't sintpartijtje bij de kleinkids, zeker naar. Groet uit Maartensdijk