dinsdag 18 oktober 2016

Ontmoetingen

In Egmond hadden Imca en ik een goed gesprek met de gastenpater. Ik ben bezig hier weer een cursus moment te plannen in het voorjaar van 2017.
Daarna vierden we de vespers mee in de Abdijkerk.
Er zijn hier zulke mooie plekken in de kerk om een kaars te branden en even stil te staan bij het leven.


In Affligem heb ik met neef Jan maandag de spullen van broeder Frits verhuisd naar het bejaardencentrum. Hij was erg blij met zijn fotoalbums en persoonlijke herinneringen aan ruim 60 jaar Kloosterleven. Frits noemt mij de 'meest Katholieke Protestant die hij kent' en denkt dat ik door deze daad een mooi plekje krijg in de hemel.... Nou dat is mooi meegenomen, toch?
In Affligem hadden we, zoals altijd, bijzondere ontmoetingen met verschillende broeders en gasten.
Op de terugweg uit België hebben we de fraaie abdij van Dendermonde bezocht, ook hier ontmoetten we een zeer gastvrije monnik.



   zo drinken we koffie in de refter
Ik besef me hoe langer hoe meer dat deze kloosterbezoeken me zoveel hebben opgeleverd in mijn leven, op het gebied van religieus besef en spiritualiteit. Maar ook door de vele ontmoetingen met zoveel boeiende en aardige, lieve mensen. Neef Jan heeft dezelfde ervaring en het was goed dit te delen en  elkaar te stimuleren hier vooral ook mee door  te gaan.

Geen opmerkingen: