zondag 3 april 2011

Ruth en Sjaak

Dit weekend stond voor mij in het teken van het CDA congres waar ik zaterdagochtend vroeg naar toe ben gegaan. Op het programma stond een resolutie ten aanzien van het passend onderwijs. Omdat mijn leerlingen/school/organisatie zware tijden krijgen met de voorliggende stelselwijziging en mijn baan per 2012 op de tocht komt te staan voelde ik me verplicht om hier via mijn stem voor deze resolutie te laten horen dat dit een slechte zaak is. De resolutie werd tegen het advies van het partijbestuur in grote meerderheid aangenomen!
Zo werkt democratie.
Onder de koffie kon ik ook aan Eelko Brinkman uitleggen waar het om gaat. Hij zou het er nog eens met 'Marja' over hebben! Hij werd even later gekozen tot lijstrekker Eerste Kamer en de strijd om het voorzitterschap tussen Ruth en Sjaak werd op een leuke manier beeindigd met de keuze voor Ruth Peetoom. Trouw schreef dat het einde van het CDA zo'n beetje nabij is in de zaterdagkrant. Op zo'n congres merk ik daar niets van. Het was gezellig, levendig en er zijn veel nieuwe jonge mensen gekozen in het partijbestuur. Tsja, dat een Christelijke partij meer en meer in de marge van de maatschappij terecht komt is niet meer dan logisch lijkt me in een seculiere maatschappij. Voorlopig levert het CDA nog wel de helft van de leden aan het huidige kabinet en zit de zaal tot de nok toe vol met congresgangers, ondanks het prachtige weer. Overigens schreef dochter Johanneke deze week een artikel in een vakblad over dezelfde bezuinigingen. Zij werkt in het zelfde onderwijstype als ik: lees hier het artikel.

Geen opmerkingen: