zondag 30 december 2012

De O de P en de A

Begin december kwamen onze dochter en schoonzoon met een bijzonder pakje: 3 chocoladeletters, de O de P en de A.
En de O de M en de A voor Willy. De boodschap was duidelijk: als alles goed gaat worden we in juni opa en oma. En start dus opeens een nieuwe fase in het leven.

Geweldig leuk.

We hebben met de gezinsleden al druk gespeculeerd over de naam.
Er moet wat Hollands en wat Palestijns in zitten....
In Gaza heeft de familie van Bash al een schaap besteld om deze blijde aankondiging te vieren.
In januari ga ik vast wat spullen bij elkaar zoeken zoals het babybedje dat ik nog met m'n vader gemaakt heb - nou ja ik mocht de planken vasthouden -, en dat we voor deze gelegenheid bewaard hebben. En ik zag al een heel mooie beer bij Ikea.

Nog even wachten Jan!

En de komende tijd met Johanneke en Bash filosoferen over de opvoeding. Ik zal me voornemen me niet met de opvoeding e.d. te bemoeien. De grote dichter Goethe heeft daar wijze dingen over gezegd:  
             

1 opmerking:

Anoniem zei

Van HARTE a.s. OPA & OMA... wij waren met onze kleinzoon Sam 2 weken in Zuid-Duitsland. Erg leuk gehad...
Geniet in 2013 van dit vooruitzicht!
Groet Jan Dirk