zaterdag 16 november 2013

Themadag CNV

Dinsdag 19-11 heb ik een ochtend vrij geroosterd van mijn gewone werkzaamheden en mag ik een workshop geven op een thema dag in Doorn van de Vakbond CNV. Het onderwerp van deze dag is  "Nieuwe Werkers, Nieuwe Zorgers", ofwel het combineren van Werk en Privé. Een actueel onderwerp voor velen. Hoe houd ik 'alle ballen in de lucht': je wilt je werk goed doen, je hebt (mantel)zorgtaken richting je kinderen of ouders of omgeving, je wilt je sociale contacten onderhouden, vrijwilligerswerk doen, maatschappelijke taken doen, sporten en andere hobby's. En ook nog een goede Echtgenoot zijn......
Ik mag vanuit de Benedictjjnse Wijsheid hier iets over zeggen. Het zal gaan over de visie van de heilige Benedictus op de organisatie in het klooster, de taakverdeling, timemanagement, het zoeken naar Balans, prioriteiten stellen,  de afwisseling van activiteiten, reflectie en studie. En ik probeer via de methode van de Lectio de deelnemers aan mijn workshop daarover in gesprek te laten komen.
Altijd een spannende uitdaging om zoiets te gaan doen.
Op de informatiemarkt bij deze bijeenkomst hoop ik voor mezelf ook nog goede tips te krijgen over dit onderwerp!
Update 20-11: het was gisteren een inspirerende ochtend met 20 enthousiaste deelnemers aan mijn presentatie. Goed dat een Vakbond ook dit soort dagen organiseert, een extra reden om lid te blijven.


Geen opmerkingen: