woensdag 27 november 2013

Thielen

Komend weekend ben ik in het Karmelietenklooster in Brugge. Met 16 personen uit Woerden, Harmelen en 1 uit  Duitsland gaan we het kloosterleven ervaren en de geweldige cultuur ontdekken van Brugge. Zoals ik al vaker meldde wil ik later Stadsgids worden in Brugge. Maar zover ben ik nog lang niet, ik heb stadsgids Roos dit weekend weer hard nodig om deze fraaie stad verder te leren kennen. Roos heeft beloofd dat we de voor mij onbekende St. Wilburgakerk gaan bezoeken en het Engelse klooster.
In de TV show van Ivo Niehe zag ik zaterdagavond een interview met de Nederlandse schilder Evert Thielen. Een bijzonder mens. Hij woont ook in Brugge en is vooral beroemd door zijn unieke Veelluiken. Ik zit ademloos te kijken naar wat deze man kan maken; magisch realisme noem ik het, net als  in de literatuur. Misschien kom ik nog langs zijn atelier in Brugge in een van de talloze prachtige stadspaleizen.

Geen opmerkingen: